Ile witaminy C otrzymujesz?

Witamina C została nazwana „smakiem sezonu”. Zwykle znajduje się w napojach cytrusowych, takich jak grejpfruty, pomarańcze i mandarynki. Od dawna wiadomo, że wypicie szklanki lemoniady z plasterkiem cytryny lub po prostu wypicie szklanki wody z wyciśnięciem cytryny wzmacnia układ odpornościowy.

Witamina C jest niezbędna do podziału i rozwoju komórek oraz jest niezbędna dla układu odpornościowego. Witamina C znajduje się w wielu produktach spożywczych, a większość suplementów witaminowych jest sprzedawana jako źródło witaminy C. Witamina C sama w sobie nie stymuluje wzrostu włosów, ale wzmacnia układ odpornościowy i pomaga organizmowi wykorzystać witaminę A do wytwarzania własnego kolagenu. Witamina C została nazwana „niezbędnym składnikiem odżywczym” biorącym udział w syntezie kolagenu i innych neuroprzekaźników. Tak więc, kiedy bierzesz suplement witaminy C, faktycznie pomagasz swojemu ciału w syntezie nowego kolagenu i innych białek. Jednak jest bardzo niejasne, czy białka te są lepiej wchłaniane przez samą absorpcję, czy też są lepiej przekształcane, aby organizm używał innych hormonów do stymulowania wzrostu włosów.

Aby organizm mógł codziennie wytwarzać odpowiednią ilość witaminy C, należy codziennie spożywać zbilansowaną dietę zawierającą następujące pokarmy. Pokarmy bogate w witaminę C i te, które zawierają dużo beta-karotenu, są uważane za dobre źródła witaminy C. Te produkty to: kantalupa, marchew, bakłażan, mango, papaja, szpinak i słodkie ziemniaki. Pokarmy, które mają niską zawartość witaminy C i dużo beta-karotenu, są uważane za słabe źródła witaminy C. Te produkty to: szpinak, kalafior, pomidory, bakłażan, kantalupa, brokuły i pomarańczowa papryka. Jak widać, istnieje wiele odmian żywności, która zdaniem ludzi jest dobrym źródłem witaminy C. Dlatego ważne jest, aby rozważyć indywidualne okoliczności przed rozpoczęciem ścisłego codziennego przyjmowania witaminy C. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele suplementów witaminy C. Wiele z nich występuje w postaci tabletek witaminy C i można ich używać, aby pomóc Ci uzyskać odpowiednią ilość witaminy C, której potrzebujesz na co dzień.

Należy zauważyć, że oprócz pokarmów bogatych w witaminę C istnieją również rośliny i zioła, które są również dobrym źródłem tej witaminy. Na przykład jagody, takie jak jagody, truskawki i maliny są doskonałym źródłem witaminy C. Jednak te jagody mogą być czasami zbyt bogate w witaminę C, aby organizm mógł je wchłonąć. Dlatego ważne jest regularne spożywanie pokarmów bogatych w witaminę C, ale ważne jest również przyjmowanie witaminy C w umiarkowanych dawkach. Jeśli nie jesteś w stanie uzyskać całej potrzebnej witaminy C, powinieneś rozważyć alternatywne rozwiązanie, które obejmuje stosowanie suplementów witaminy C.

Drugim źródłem witaminy C jest witamina D. Witamina D nie tylko występuje naturalnie w słońcu, ale jest również wytwarzana przez organizm w dużych ilościach, gdy nasza skóra jest wystawiona na działanie promieni słonecznych przez ograniczony czas. Aby osiągnąć wysoki poziom witaminy D, należy pamiętać, że należy wystawiać skórę na działanie promieni słonecznych przez co najmniej dwie godziny dziennie. Dobrymi źródłami witaminy D są tłuste ryby, jajka, mleko i wzbogacone płatki śniadaniowe. Inne dobre źródła witaminy D to witamina C i suplementy witaminy D.

Ostatnim źródłem witaminy C jest witamina E. Witamina E znajduje się w orzechach, awokado, kiełkach pszenicy i różnych olejach roślinnych. Dobrymi źródłami witaminy E są oleje roślinne, olej z wątroby dorsza i wzbogacone płatki śniadaniowe. Należy jednak zauważyć, że witamina E może stać się toksyczna w dużych dawkach i powinna być spożywana wyłącznie pod opieką lekarza. Innym źródłem witaminy E jest olej lecytynowy, który zwykle znajduje się w suplementach witaminy E. Chociaż uważa się, że witamina E ma wiele korzyści zdrowotnych, dieta pozbawiona tego składnika odżywczego może zwiększać ryzyko chorób serca.

Ilość spożywanej witaminy E będzie zależeć od Twojej diety i poziomu aktywności. Jeśli jesteś nieaktywny, powinieneś być w stanie uzyskać całą potrzebną witaminę e z owoców, warzyw i białek zwierzęcych. Jeśli jesteś aktywny, powinieneś codziennie włączać do swojej diety więcej witaminy e. Niektóre dobre źródła witaminy E to awokado, kiełki pszenicy, orzechy i oliwa z oliwek. Niektóre dobre źródła witaminy C to sok pomarańczowy, olej z wątroby dorsza i jajka. Niektóre dobre źródła witaminy D to mleko, szpinak i wzbogacone płatki śniadaniowe.

Chociaż nie są to rozstrzygające dowody, niektórzy eksperci uważają, że witamina K pomaga zapobiegać rakowi okrężnicy. Dlatego, chociaż możesz chcieć codziennie jeść dobrze zbilansowaną dietę, szczególnie w przypadku wszystkich zalecanych pokarmów zawierających witaminę C, powinieneś również upewnić się, że otrzymujesz wystarczającą ilość witaminy e, aby chronić swój organizm przed wolnymi rodnikami. Ponieważ możesz uzyskać wszystkie potrzebne składniki odżywcze z roślin, warzyw i białek zwierzęcych, w tym oleju rybnego i tranu z wątroby dorsza, naprawdę nie ma powodu, dla którego nie powinieneś codziennie włączać tych pokarmów do swojej diety.